ملودی جون و ملیناجونملودی جون و ملیناجون، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره
یکی شدن منو بابایییکی شدن منو بابایی، تا این لحظه: 13 سال و 25 روز سن داره

پرنسس های مامان و بابا

لغت نامه 2سالگی پرنسسها

1394/8/14 20:30
نویسنده : ندا
444 بازدید
اشتراک گذاری

ملودی کوچولو:محصل

 

مامایی بابایی

 

یه دو سه(یک دو سه):سرسره بازی وقتی میخوای از بالا سر بخوری بیای پایین

اینجوری میگی عشقم

 

تاب تاب :تاب بازی

 

آب

 

نو:نون

 

دو:دوغ

 

بابا / ماما یفت(ی بافتحه):بابا/ماما رفت

 

توتو:هر پرنده ایی

 

پیشی:گربه

 

د(با فتحه خونده بشه) :یعنی دستتو بده

 

وقتی ملینا گریه میکنه انگشتتومیزاری رو بینیت میگی هیس توتو (یعنی ساکت

توتو میاد کلا از توتو میترسید )ساکت

 

وقتی آبجی ملینا میخواد دست به وسایل مامان یا بابا بزنه اینجوری بهش

میگی نه نه نه

 

اسی:مرسی

 

موقع بیرون رفتن وقتی لباس تنت میکنم خودتو تو آینه میبینی با ذوق

 

میگی بههههههههه بعدم میگی ات(عطر) واست عطرم میزنم میری

 

کفشاتو تو جا کفشی بر میداری میدی به من یا بابا میگی کش پا(کفشامو

 

پام کن ) اگه با ماشین بخوایم بریم صندلی ماشینتو بکش بکش میبری که

بابایی بزارتش تو ماشین

 

 

بلدی صدای حیوونارو در بیاری وقتی میگم بع بعی میگه تو میگی بع بع

 

صدای هاپو پیشی کلاغو میگی غا غا خروسو میگی قوقوقو جوجه رو

 

میگی جی جی

 

عمه دایی

 

وقتی آهنگ آرش تکون بده میاد کلی ذوق میکنی و میپری بالا پایین و قر

 

میدی

 

 

عمو زنجیر باف میخونم به جای اینکه بگی بله میگی آره خیلی دارم سعی

 

میکنم یاد بگیری بگیری بگی بله

 

 

مامان:یه توپ دارم

 

 

ملودی:گگلیه(قلقلیه)

 

 

مامان:سرخ و سفید

 

ملودی:آییه(آبیه)

 

 

تازگی یاد گرفتی وقتی پی پیتو کردی میای بینیتو میگیری میگی ماما

پیپی

 

 

اس:عکس

 

دیگهههههه فعلا همینا تو ذهنمه بازم کلمه جدید گفتی میام مینویسم

 

فعلا جا داری حالا بریم سراغ آبجی ملینا

 

 

 

ملینا کوچولو :محصل

 

 

ملینا جونم شما خیلی کلماتی که میگی با آبجی ملودی مشترکه ولی

یکم کلماتی که میتونی بگی بیشتره

 

مشترکا: آب نون دوغ ام(غذا یا هر چیز خوردنی) تاب تاب مامایی بابایی 

 

د(با فتحه) بابا/ماما یفت توتو پیشی میو

 

یه دونگ سه(یک دو سه)

 

 

پاسیل(پاستیل)

 

کک(ک اولی با کسره ):کیک

 

 

تلت:تبلت

 

شاژ:شارژ

 

 

دایی میلا:دایی میلاد

 

 

عمه نوشی:عمه نوشین

 

 

عمو زنجیر باف واست میخونم قشنگ میگی بله بعضی وقتا هم میگی

 

بلی یهویی کتابی حرف میزنی

 

مسی:مرسی

 

 

مامان:یه توپ دارم

 

ملینا:گگلیه(قلقلیه)

 

مامان:سرخ و سفید

 

ملینا:آییه(آبیه)

 

مامان : میزنم زمین

 

ملینا:هها(هوا میره)

 

بقیشو دیگه الکی فقط صدا از خودت در میاری فدات بشم من

 

اولین چیزی که یاد گرفتی بکشی دایره بود واسه همین کلا به نقاشی

میگی دایئه

 

هر کی میاد خونمون مجبورش میکنی به دایئه کشیدن شـ ـكلـك هاے پـ ـادشـاه وَ مـَ ـلکـ ـه

 

 

اسم خودتو میگی م ایی نا

 

هر کلمه رو که بهت میگم همون موقع بعد من تکرار میکنی ولی بعد یادت

 

میره اشکال نداره گلکم کم کم یاد میگیری

 

وقتی آبجی ملودی میخواد دست به وسایل مامان یا بابا بزنه

 

اینجوری بهش میگی نه نه نه

 

 

کلی هم شکایت آبجی ملودیم میکنی فضول خانوم

 

 

موقع بیرون رفتن وقتی لباس تنت میکنم خودتو تو آینه میبینی با

 

ذوق میگی بههههههههه بعدم میگی ات(عطر) واست عطرم میزنم

 

میری کفشاتو تو جا کفشی بر میداری میدی به من یا بابا میگی

 

کش پا(کفشامو پام کن ) اگه با ماشین بخوایم بریم صندلی

ماشینتو بکش بکش میبری که بابایی بزارتش تو ماشین

 

 

وقتی آهنگ آرش تکون بده میاد کلی ذوق میکنی میگی تکون ده

 

اس:عکس

 

یکمم از کارای بامزتون بگم

 

ماشالا دخترای زرنگی هستید خدا کنه که همیشه همینجور

 

بمونید کمکم ظرفارو میبرید سر میز بعدم کمکم جمع میکنید وای

 

به اون موقعی که زودتر سیر بشید کلا میخواین میز رو جمع کنید

 

 

کمکم جارو دستی میکشید هر دستمالیم که پیدا کنید

 

کل خونرو مثلا گرد گیری میکنید ولی دوباره خودم باید تمیز کنم

 

 

 

عسلای خوشمزه مامانی فداتون بشم خوردنیاااااااا

 

 

عاشقتونمممممم به مولا

 

 

animated-love-image-0016

 

 

  animated-love-image-0031

 

امروز 19 آبان ماهه اینارو یادم اومد واستون بنویسم

 

ملودی خانوم جدیدا یاد گرفتی به عمو پورنگ میگی عمو پوخندونک

 

به ماشین میگی هانی

 

ملینا جوجه مامان چند تا کلمه یاد گرفته

شامپو رو میگی شاندو

 

عمو پونه :عمو پورنگقه قهه

 

ادک :اردک

 

یه کارتون حسنی دارید که هر دو عاشقشین هرروز واستون هم سی دیشو میزارم بعضی وقتا هم تو بغلم میشینید واستون حسنی توی ده شلمرود میخونم

 

اون قسمتش که میگه حسنی میایی بریم حموم وقتی واستون میخونم خیلی جدی میگید نه نه

 

ولی برعکس عاشق حمام و آب بازی هستید قربونتون بشم جوجه اردکام

 

واسه تولدتون منو بابایی واستون  دو تاب خریدیم سر فرصت عکسای تولدتونم میزارم وقتی تاب بازی میکنید واستون تاب تاب عباسی میخونم

تاب تاب عباسی خدا منو نندازی اگه میخوای بندازی بغلههههه (بعد هردوتون بلند میگید ماماااااان ) بندازی

 

واااااااای خدا جونم چه کیفی میکنم من وقتی دخترام اینجوری میگن مامان محبتبوسبوس

 

یه شعرم عمو پورنگ داره میگه (کی از همه خوشگلتره)شما هم ذوق میکنید و دست میزنید میگید من من تشویقتشویق

 

ملینا هم به ماشین و موتور میگه هانی بیب بیب زبان

 

امروز 15 روز از 2 ساله شدنتون میگذره عزیزای دلم

 

ملینا جونیم عصر داشتی سی دی بی بی انیشتین میدیدی یه دفه متوجه

 

شدم که بعد از هر اسم حیوونی که میگفت قشنگ بعدش تکرار میکردی

 

البته کلماتو دست و پا شکسته میگی ولی این اسمارو خیلی بامزه

 

میگفتیی مخصوصا گربه که گگه میگفتی خندهدست کف زدن لبخند

 

یه کار جدیدم انجام دادید که اولش یکم عصبانی شدم شست پایین شکلک

 

ولی بعدش اومدم

 

کلی ازتون فیلم و عکس گرفتم که تو پست بعدی میزارم

 

وقتی شما وروجکا صداتون در نمیاد میدونم دارید یه دسته گلی به آب

 

میدید  امروزم همینجور شد وقتی دیدم صداتون نمیاد اومدم تو اتاق دیدم

 

به به من تماشای تو لبخند لاکای منو برداشتید دارید لاک میزنید بلاها facepalm اسمایلی بعدم تا منو دیدید

 

واسه اینکه چیزی بهتون نگم میخندیدید میگفتین ماما بههههههههههه

 

ای جونم فدای این شیطنتاتون اگه واسه پوستتون و سلامتیتون ضرر

 

نداشت میزاشتم حسابی کیف کنید عشق قلب دست لبخند

 

بازی جدیدتون که کلی کیف میکنید حکم شهربازی رو واستون داره

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)